miercuri, 21 ianuarie 2015

A LEGEGÉSZSÉGESEBB BOGYÓK

Elképesztően sok jótékony hatással bírnak a különböző bogyós gyümölcsök: tele vannak antioxidánssal, bőrregenerálók, csökkentik a szív-érrendszeri kockázatot, a cukorbetegség és rák kockázatát egyaránt.

ACAI BOGYÓ

Blueberries

Ezek, a szakértők szerint, öregedés elleni gyümölcsök. Kicsik és sötétlilák Dél-Amerika pálmafáin nőnek. 19 aminosavat tartalmaznak és egy hadsereg öregedés elleni antioxidánst. Serkentik az immunrendszert, védnek az idült betegségek ellen, jótékonyak a szívre és az idegrendszerre nézve.

ÁFONYA

afonyaű

A legjobb név, ami az áfonyára illik: kék dinamó. Nagy mennyiségű magnéziumot tartalmaz, ami egy energia-vitamin. K-vitamin, ami a csontépülést serkenti. A szakértők szerint az áfonyában gazdag diéta javítja a motoros funkciókat és segít leküzdeni a rákot, szívbetegséget és cukorbetegséget. Felhasználásánál csak a fantáziánk szab határt.

CAMU CAMU BOGYÓK

camu_camu

Ezek a kis vöröses bogyók az Amazonas vidékén nőnek, bokrokon. Savanykás az ízük és nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaznak, ami megmagyarázza, hogy miért használják előszeretettel a hűléses, megfázásos állapotokban. Ugyanakkor segítenek az egészséges szemek megőrzésében, a fogíny és bőr egészségéért is felelősek. Frissen is lehet kapni őket, egy teáskanállal adva a mindennapi gyümölcslevünkhöz vagy salátánkhoz.

VÖRÖS ÁFONYA

vorosafonya

Magas flavonoid tartalmának köszönhetően csökkentik a húgyúti fertőzések kialakulásának kockázatát. Ugyanakkor a szívre is jótékony hatást képesek kifejteni. Felhasználható frissen vagy aszalva.

GOJI BOGYÓK

goji_bogyo

Ha szereted a vitalitást, ez a te gyümölcsöd. A hagyományos kínai orvoslás gyakran használja a friss piros bogyókat a cukorbetegség, magas vérnyomás kezelésére illetve a szemek egészségére, és a más, vese kiválasztás serkentésére. C-, E-vitamin, béta-karotin és likopin tartalma kiemelkedő. Napközben goji bogyót rágcsálva energikusabbakká válhatunk.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu