luni, 19 mai 2014



 ma olvastam egy érdekes  receptet , megosztom veletek :

Lisa Szanyel

Lisa Boci Szelete
A ferjem ma, valami turos fimonsagra vagyott, hat megleptem BOCI SZELET-tel, amit meg soha nem csinaltam. Az elkeszitese nagyon egyszeru.
Kiszamoltam a dupla adagot, nagy tespsibe, DE picit kevesebb olajbol es cukorbol, (mindig levonok ezekbol  ) de a turo es a hozzavalok ugyanaz, csak picit tobb buzadarat tettem es igy konnyu golyokat tudtam formalni, azokat tettem a csokolades massza tetejere, ami lassan belesulyedt a masszaba.
Boci szelet - dupla adag!
36 dkg liszt
20 dkg kristaly cukor
8 tojas
2 dl tej
1.5 dl etolaj
3 pupozott evokanal kakao (nem cukros)
1 cs sutopor helyett, en szodabikabonat tettem (csapott kaveskanalnyit).
(Eloszor a turomasszat kell elkesziteni, hogy a tojafeherje ne tudjon osszeesni.)
Legkevereses, elomelegitett sutoben 180 fokon sutottem, 40 percig. (Tuproba!)
Konnyu, fimon suti lett, ahogy a kepeken is lathatjatok. Mennyei suti-illlat lengte be a hazat. A ferjem mar alig varta, hogy elhuljon es vegre ehessen belole
Nagyon izlett Neki  konnyu fimom suti
Eredeti recept:
A tésztához
18 dkg liszt
15 dkg cukor
3 ek cukrozatlan kakaópor
1 dl tej
1 dl napraforgó olaj
4 db tojás (nagyobb)
1 csomag sütőpor
A túrópöttyökhöz (gombocokhoz)
50 dkg túró
20 dkg cukor
5 dkg búzadara
1 db tojás (egesz)
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héjja
Elkészítés
A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, azután hozzáadjuk a többi hozzávalót.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, és óvatosan beleforgatjuk a masszába.
Közepes nagyságú, vajazott, lisztezett tepsibe öntjük.
A töltelékhez a túrót elkeverjük a tojással, cukorral, vaníliás cukorral, grízzel és a citromhéjjal.
Gombóchoz hasonló formákban, sűrűn egymás mellé belekanalazzuk a masszába.
Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütjük. (Sütési mód: alul-felül sütés)
Üzenet módosítása

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu